Календар
«  Грудень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Мини-чат
ОК
Статистика
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

«Інтерактивні методи розвитку мовлення»

Матеріали засідань творчої групи вихователів дошкільних навчальних закладів на 2014-2015 навчальний рік, які працюють над проблемою «Розвиток мовленнєвих компетенцій дошкільника засобами дидактичних ігор та вправ»

Інтерактивні методи – це способи цілеспрямованої міжсуб'єктної взаємодії, що забезпечують оптимальні умови розвитку дітей. Існує низка інтерактивних методів, спрямованих на формування навичок мовленнєвої взаємодії.

Інтерактивні методи роботи з дошкільниками

№ з/п Назва методу Зміст методу
1 Мікрофон

 Діти разом з вихователем утворюють коло та, передаючи одне одному імітований або іграшковий мікрофон, висловлюють свої думки на задану тему  – запропоновані до розгляду питання чи проблеми.

Висловлювання не обговорюються.
2 Дебати  Діти разом з вихователем утворюють коло та, передаючи один одному імітований або іграшковий мікрофон, висловлюють свої думки на задану тему – запропоновані до обговорення питання чи проблеми. Висловлювання обговорюються: діти ставлять одне одному запитання, відповідають на них, шукаючи спосіб розв'язання проблеми.
3 Удвох  Діти утворюють робочі пари та виконують запропоноване завдання.
4 Ланцюжок  Діти утворюють робочі пари, обговорюють завдання та вносять свої пропозиції в імітований ланцюжок – скажімо, у таблицю, де представлений хід казки у малюнках або умовних позначках, або самі утворюють «ланцюжок дій», «потяг» тощо.
5 Снігова куля  Діти об'єднуються у малі групи і обговорюють проблемне питання, ситуацію або виконують спільне завдання, домовившись про чітку послідовність дій кожного члена групи.
6 Синтез думок  Діти об'єднуються у малі групи, виконують певне завдання, наприклад малюнок на аркуші паперу, та передають його в іншу групу, учасники якої доопрацьовують виконане завдання.
7 Коло ідей  Кожний учасник або кожна група виконує однакове завдання – обдумує певне питання, а потім вносить свої пропозиції, ідеї тощо.
8 Загальний проект  Діти об'єднуються у кілька груп. Групи отримують різні завдання, кожне з яких спрямоване на розв'язання певного аспекту однієї проблеми. А потім кожна група представляє свій варіант розв'язання цієї проблеми.
9 Асоціативна квітка  Діти об'єднуються у кілька груп. На дошці закріплюють «середину» квітки з зображенням певного поняття. Кожна група добирає слова-асоціації, картинки-асоціації до цього поняття.

Характерними особливостями цих методів є:

  • спільна діяльність вихователя та дітей у режимі рівноправного спілкування;
  • створення умов для переживання успіху кожним учасником педагогічної взаємодії;
  • обов'язкова рефлексія процесу навчання і виховання — осмислення доцільності обраних завдань, форм роботи, способів діяльності, причин невдач або досягнення цілей тощо.