Календар
«  Жовтень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Мини-чат
ОК
Статистика
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Співаємо разом з дітьми

Кожна людина, народившись, отримує від матінки-природи дорогоцінний і великий дар – музичний інструмент – голос. Деякі педагоги вважають, що саме він здатний стати основою, фундаментом всієї музичної культури людини в майбутньому. Необхідно лише навчитися правильно володіти цим інструментом.

         Навчати дитину співу найкраще використовуючи для цього свій власний голос. Слухаючи пісню, малюк сам починає підспівувати, старанно наслідуючи виразній інтонації голосу дорослого. Чим молодша дитина, тим більш легким повинен бути пісенний репертуар. Пам'ятайте, що обсяг дитячого голосу невеликий. Голосові зв'язки у малюків тонкі і крихкі. Тому весь голосовий апарат дитини вимагає дуже обережного і дбайливого ставлення.

         При навчанні співу завжди ідіть від простого до складнішого, немов поступово піднімаєтеся по драбинці до вершин виконавської майстерності.

         Ознайомтеся з кількома порадами, які можуть надати допомогу вашій дитині в оволодінні навичками виразного співу.

         Перш ніж почати розучувати пісні, що сподобалися, визначте, чи впорається з ними дитина, чи відповідають вони можливостям її голосу. Навіть якщо пісня дуже подобається і вам, і дитині, спів може принести велику шкоду, якщо вона не відповідає особливостям віку.

Отже, вас зацікавила пісенька і ви трішки знайомі з музичною грамотою. Як мудрий педагог, спочатку уважно розберіть

ся в особливостях тексту, мелодії, спрогнозуйте варіанти можливих помилок дитини.

         При підборі пісенного репертуару враховуйте наступне:

  1. Зміст пісень повинен відображати коло інтересів дитини.
  2. Перегляньте текст, прочитайте його виразно вголос і знайдіть складні для розуміння слова, словосполучення, фрази (їх обов'язково надалі потрібно пояснити дитині).
  3. У мелодії пісні знайдіть складні за ритмічним малюнком такти. Подивіться одночасно, чи не буде ускладнень в проспівуванні самої мелодії (складність може викликати стрибкоподібний характер мелодійної лінії).
  4. Зверніть увагу на протяжність музичних фраз. Пам'ятайте, темп дихання у дітей частіший у порівнянні з диханням дорослого. Тривалість фраз, яка представляється нам природною, може виявитися незручною для дитячого виконання. Фрази дитячих пісень повинні бути короткими, щоб дитині не доводилося розривати їх у процесі співу для нового вдиху.
  5. Обсяг звуків мелодії пісні не повинен перевищувати можливостей співочого діапазону голосу дитини. У дітей 3-4 років – це лише 4-5 звуків, у дітей 6-7-річного віку він розширюється до октави (8 звуків).

         У межах вікового діапазону голос дитини звучить природно, ненапружений, без перевантаження.

         Всі ці рекомендації ви повинні врахувати, перш ніж заспіваєте дитині пісню. Перше виконання обов'язково має бути яскравим, виразним. Тільки за цієї умови у дитини з'явиться інтерес і бажання вивчити пісеньку.